Followers

Pages

Monday, December 13, 2010

hantu kak lianah balik rumah


Assalamualaikum.




Siapa dah tengok cerita Hantu Kak Limah Balik Rumah?
Ye saya! saya!
Alkisahnya,
Jumaat malam yang lepas aku tengok midnight movie dengan kss dan adiknya.
Cerita Hantu Kak Limah Balik Rumah ni la.
Cerita tu start pukul 11.30 malam.
Hantu Kak Limah Balik Rumah tu tak la best sangat tapi ok la takde la rasa macam rugi nak pergi menonton.
Cerita komedi seram macam tu memang sarat dengan mesej.
Hantu Kak Limah dalam cerita tu bagi aku seram la memandangkan aku ni pun jenis penakut jugak orangnya. hahaha
Dengan muzik yang terkejut-terkejut tu lagi lah buat jadi seram kan. :p
Dah habis tengok cerita tu, kami terus pulang.
Dalam perjalanan nak ke rumah aku, kami pun berborak-borak.
Paling tak boleh blah berborak cerita hantu pulak tu.
Hampeh.
Bila sampai je rumah aku, memang dah gelap la.
Setelah bersalam cium-cium pipi skit dengan adik kss, dan aku terus membuka pintu gate.
Aku carik kunci rumah yang aku tinggalkan kat tempat rahsia luar rumah masa nak keluar tadi.
Dah tiada.
Ni mesti ada yang dah bawak masuk ni.
Takpelah. aku pun ketuk pintu sambil memberi salam.
Lama jugak.
Tiba-tiba pintu terbuka..oh Pami rupanya. Tak tidur lagi.
Aku tengok muka Pami pucat gila dan berpeluh-peluh memandang aku lalu berkata " eh siapa ni? kenapa putih?"
Berderau darah aku.
"Kau kenapa?" aku membalas lalu terus masuk ke dalam rumah.
" Aku ingatkan ko dah tidur kat bilik..ko tengok midnight movie ke?" *Pami dah keluar masa aku keluar tadi so dia tak tahu yang aku pun keluar.
"Aah aku tengok movie..ko kenapa macam terkejut tengok aku?"
"Terkejut la ingatkan sape malam-malam bagi salam..dah la mata kelabu, muka putih bedak tebal..terkejut la aku..ko plak kenapa terkejut jugak pandang aku?"
"Dah muka ko pucat pastu ada air-air..confuse la aku ingatkan ko terkejut nampak aku siap bepeluh-peluh.."
"Aku baru lepas basuh muka la..Ingatkan ko pun terkejut pandang aku sebab ternampak hantu kat belakang aku ke ape..hahaha"


Hahaha merepek je dua-dua tau. :p
Padahal dua-dua pun penakut. hee




Aku ingatkan muka aku dah bertukar jadi macam hantu kak limah sebab tu dia terkejut.
Maka menjadi Hantu Kak Lianah Balik Rumah!
kekekeke :p


3 butterflies concerned.:

inaaa. said...

bez ke cite tu yana?
kita tgk narnia 3d..
hee..
hensem gila caspian.
jatuh cinta.auwww

yana lyana said...

inaaa ;

best tak best sangat la na..tapi ok2 sajee.
hee
hamboii pantang tengok lelaki hemshem ye?
samelah..kekeke :p

Anonymous said...

saya juge dah tgk cite tu.
betol, filem tu sarat dengan mesej..

Related Posts with Thumbnails
 
design by suckmylolly.com