Followers

Pages

Monday, April 23, 2012

stress tau cikgu macam nii



Assalamualaikum.


Sabtu yang lepas ialah hari ganti sekolah. Seperti yang dijangka kehadiran pelajar sangat menyedihkan. Aku rasa uols yang ada facebook aku pun dah tahu kan. Puas aku memekak pasal kehadiran pelajar yang sorang dari duapuluhempat orang tu. Aku buat status tu saje je nak sharing is caring dengan semorang supaya semua tahu perangai budak zaman sekarang yang suka tak datang sekolah bukan nak merungut ke apa. Terpaksa tau jelaskan kat sini sebab ada yang komen jangan merungut lah itu tanggungjawab lah apa. Tak kisah lah asalkan yang kenal aku tahu kan aku macam mana?


Pastu pagi tadi pelajar-pelajar kelas aku yang tak datang hari sabtu tu kena denda. Denda rotan di perhimpunan. 


Elok pulak lepas perhimpunan memang terus aje kelas landskap aku. Masuk je kelas diorang boleh gelak-gelak borak-borak macam takde apa-apa yang berlaku. Tak rasa bersalah langsung ok.
Terus mendidih je hati aku. Memang kena ajar diorang erti penyesalan ni.


Aku perasan kan. Sejak aku jadi cikgu ni, aku dah pandai nak membebel. Tah apa lah yang aku bebel kat tingkatan 5 Cantik tu. Sedar tak sedar dekat satu masa jugak lah aku membebel. *macam tak percaya* hahahaha..


Aku harap apa yang aku bebelkan tu terkesan la dalam hati diorang. Jangan nak suka-suka tak datang sekolah padahal ko tingkatan 5 tak lama lagi nak SPM. Aku pulak yang naik risau. Dah la ujian 1 haritu keputusan masing-masing...subhanallah. Bahasa Melayu pun ko boleh fail? Masih juga nak ponteng sekolah?
hadoi la....








Ni pulak dengan pelajar tingkatan dua masa Kemahiran Hidup. Ni pun tiga ketul je yang datang ok. Sungguh menyedihkan sampai cikgu pun nampak sangat tak berseri kat situ. eh?



 Terserlah kestressan cikgu dan tiba-tiba cikgu jadi lebar dan muka berminyak. Kan? :p




8 butterflies concerned.:

arip kamen razali said...

dah pandai membebel?? aiiiyoo... mmg org pompuan kuat membebel lah tak payah nak kene ajar membebel mcmmane... mcm ajar itik berenanglah jawabnye... kehkehkehkehekeh....

cik chinta said...

waaaa...da ada bawal 2 tone ada rose. bape hinggit beli? nk jugaakkk

aimi said...

ssh gak ek nk jd ckgu nie

Rara Nasiha said...

cikgu jangan stress-stress. nanti cepat tua. hihi

yana lyana said...

arip kamen ;

eh eh ehhh.
kenal sgt ke kamu ngan aku ni arep oii?
ko kat skolah pun tak pernah tegor aku kan..aku pendiam apa? manade kuat membebel..hehehe

yana lyana said...

cik chinta ;

dah banyak jual la sekarang dear..bersepah kat internet tau..murah ada mahal lagi lah ada :)

yana lyana said...

aimi ;

suuusahhhhhh..hehe..

yana lyana said...

rara ;

tu lah tu..ni pun rasa dah tua sikit. hehehe.. :p

Related Posts with Thumbnails
 
design by suckmylolly.com