Followers

Pages

Thursday, January 6, 2011

tingkatan 4 Cantik memang cantik


Assalamualaikum.
Esok ialah hari Jumaat. Telah sampai ke penghujung hari rupanya..fuhh..minggu ni aku rasa macam lambat gila masa berjalan. Setiap hari balik petang sebab kejap meeting itu kejap meeting ini. Rasa macam dah sebulan dah bekerja tapi gaji tak masuk-masuk. hahaha :p




Minggu pertama persekolahan...apa yang best untuk diceritakan ye? Banyak sebenarnya tapi aku pun dah blur-blur dah ni kena reset otak balik ni nak mengingat kejadian yang berlaku..hehe. Aku dah dapat anak murid yang ramai, yang comel-comel, yang nakal-nakal, yang busuk-busuk, yang kurang ajar, yang gedik-gedik dan semua spesies pun ada lah.




Semalam, murid tingkatan 4 baru habes orientasi. So, kelas pun dah dibahagikan mengikut kursus. Aku pegang kelas 4 Cantik iaitu kelas paling hujung, yang keputusan PMR diorang memang stok C, D dan E je lah semua. *__*
Dan majoritinya ialah lelaki.huhu
So, dah dapat anak murid seramai 21 orang tu, maka aku pun bawak la diorang pergi ke kelas. Tiba-tiba kelas tu bukan kelas aku. Aku musykil lah kan mana pergi kelas aku. Cari punya cari memang kelas aku takde. Tiada bilik darjah kosong untuk dihuni oleh anak murid aku. Hadoyai.
Last-last, aku bina organisasi kelas lantik ketua, bendahari semua tu kat kantin jer. Sadis gila.

Tapi alhamdulillah pagi tadi dah ada kelas dah untuk 4 Cantik tapi kelas dia...Ya Rabbi...Macam tempat penagih dadah! Sabar je la..Kotor yang TERSANGAT. Ha word yang dicaps lock itu menunjukkan betapa berianya aku maksudkan perkataan itu..kau bayangkan la..huhuhu

Dan, akhirnya aku juga lah yang tolong menyapu dan menyusun meja. Dengan murid kelas sebelum tu tumpahkan ink kat lantai kelas. Nasib baik aku berjaya memaksa murid aku mop lantai dengan gaya seorang emak tiri yang garang aku bagi arahan. ha nsib baik diorang takut. Ingat aku tak garang ke haa? :p



Ok dah settle cerita pasal sekolah. Sekarang nak cerita pasal belog pulak.heee
Rindu nak berbelog..banyak nak cerita. :(
Ha komen kat atas ni aku dapat dah lama dah tapi saja aku printscreen dan simpan sebagai draft sebab nak tunggu hadiah dari blogger tersebut. :) Blogger itu ialah NANIE. Dia pergi bercuti tapi tiba-tiba mintak alamat aku sebab nak bagi souvenior. Terharu taww.hikhik :p




 Adik yang hantar mms gambar souvenir ni. Thanks nanie! :)




Dan sebagai penutup entri, gambar aku memang betul-betul hilang weh bukan terterbang ke tercicir ke atau apa. Memang hilang. Sedih aku tau..
*__*


11 butterflies concerned.:

Hanis MY said...

siannya... gambar hilang ni mesti peminat ambil ni sebab dia takleh tido malam kalau tk tgk gambar yana hehe gurau je...

p/s:bagusnya cikgu turut sama gotong royong teringat zaman praktikal suatu masa dahulu...

ada mokhtar said...

ada secret admire curi kot.. hehe

HEROICzero said...

hahaha ilang sudah gamba. ala budak2 rembat la tu, dah minat sgt cekgu nye .. (kot?)

=P

s.h.i.d.a said...

anda di tagged lagi~

yana lyana said...

hanis my ;

gamba passport kalau ditatap setiap malam boleh membawa kepada mimpi ngeri tau? hehe

yana lyana said...

ada mokhtar ;

tu lah tu..jahat lah secret admire tuu..rugi dah gambar i...huhu

yana lyana said...

heoiczero ;

budak-budak zaman sekarang macam tu lah..suka hati je curik2 gamba cikgu..huh

yana lyana said...

shida ;

ye bahekk

abadi romeo said...

Salam..garang rupanya cikgu kita ni..tapi saya tengok awak kalau garang makin tambah cantik.Teruskan kegarangan anda.

Kene ajar murid bawah pokok..angin banyak..jimat letrik..pamandangan pun indah..senang masuk otak kalau belajar..hehehe

eddy syrol said...

tumpang lalu tuan tanah... nak tumpang promosi boleh? hehehe

http://pena-pujangga.blogspot.com

dan

http://eddysyrol.blogspot.com

tq tq tq..

smart blog ni.. :)

Bl0gg3r b0y said...

ank murid ka yg ambik atau cikgu atau staff yg ambik??/
huhuhu
kena siasat tu....

Related Posts with Thumbnails
 
design by suckmylolly.com