Followers

Pages

Monday, March 28, 2011

kupu-kupu kahwin (episod I)


 
Assalamualaikum.

Ha siap ada episod-episod. Mengada betul kan? :p


 




Dan pada hari kenduri di rumah Mak Long, aku dan adik memakai baju RM 39 yang berjaya dibeli hari itu. Aku pilih merah dan adik pilih hijau. So takde lah boria sangat kan. Tudung aku pakai tu juga ialah bau kedai. Teringin juga nak ada tudung malas (ayat kss) tu dalam koleksi kan. Terus aku cari stok tudung eksklusif kat butik De Haja berharga teeettttt tau. Nak cantik punya pasal (konon). Aku rasa ok je aku pakai tudung tu. Tapi haritu aku pakai pergi sekolah, boleh pulak anak murid cakap aku macam bibik. Macam nenek pun ada. Dush! Terguris hati ini tahu? hehehe. Ada jugak yang cakap kenapa cikgu pakai tudung macam pengantin. Apakah tudung pengantin begitu rupanya? Confuse jugak lah kan.



Apa-apa pun, aku tetap selesa ke sekolah dengan memakai tudung bawal sahaja. :)








Encik kupu-kupu, Pak Teh dan Abah yang sibuk. Berkejar nak buat semua kerja. Kalau kenduri melibatkan masakan sendiri memang begini lah kan. Tenaga saudara mara memang sangat diperlukan. Kalau boleh nanti aku taknak mak dan abah susah payah penat lelah untuk kenduri aku. Biar diorang relax je duduk-duduk sambut tetamu. Yang lain kita serahkan pada encik catering sudah. hehehe..



 





Si bayi kiut ni memang buat semua orang geram ohh. Dia ligat sangat. Pastu berat pulak tu memang tak reti duduk diam. Ggggrrrr!











 


Dukung-dukung kejap je pastu pass kat orang lain. hehehe...
Lasak amat ini bayi tapi....JANGAN COMEL SANGAT BOLEH? haha..



 




Ohh. Bayi ini takpe. Pergerakan dia boleh dikawal lagi sebab tak berapa nak aktif. Senyap je pandang sana sini. Tapi rasa tak adventure pulak. Pun haruslah pass kat orang lain. lalala :p


 





Pak Long bersilat ketika anak-anak dia tiba. Sepupu aku buat majlis bersama. Jadi kita ada dua pasangan pengantin pada hari itu.



 






Ini lah sepupu-sepupu aku yang kahwin haritu. Buat majlis bersama-sama. Bagi aku tak best sebab tak rasa macam raja sehari pun. Terus tak rasa macam raja. Tetamu yang datang tak tertumpu pada kita dan pasangan semata-mata. Tetamu mesti pandang kedua-dua pasangan kan. Pastu mula nak banding-banding, ha pasangan itu sepadan sama hensem sama cun. Pasangan ini pulak Ya Allah macam langit dengan bumi tak sesuai langsung. Ha begitu...Tak seronok bukan?






Tapi kalau nak save budget ok aje.







Tapi tetap tak best lah !







:p




 





Sepupu sepapat ku.
Ha budak yang duduk tengah-tengah tu cukup fotogedik ok! Sangat suka bergambar. Banyak sangat gambar dia masa kenduri ni. Nanti i upload k. Pantang nampak kamera terus laju berposing siap buat mimik muka lagi tak boleh blah. hehehe...Tapi i likeee. Sangat sporting adik yang selalu salah panggil aku Kak Nina ni. Tapi sekarang dah tak tersalah lagi. Laju aje dia panggil KAK NANA! :))


 





Ini memang sangat rajin. Siap guna kereta sorong engko! haa jangan memain..hahaha....
:p





to be continue lah kite yee.....



2 butterflies concerned.:

Kumbang Jingga said...

comelnya yang tudung hijau tu..tergoda jap hehehe

4feet8 said...

oh yelah..macam bibikla, cikgu..hehe..

Related Posts with Thumbnails
 
design by suckmylolly.com