Followers

Pages

Friday, April 22, 2011

kerja saya sebagai setiausaha kelab guru & staf sekolah



Assalamualaikum


Selain sibuk dengan mengajar, aktiviti sukan dan aktiviti ko-kurikulum, aku juga terpaksa menyibukkan diri dengan kelab guru dan staf sekolah. Oleh kerana aku dan rakan-rakan serumah ialah ahli-ahli kelab itu, maka tugas-tugas haruslah kitorang yang pikul. Fine lah..kita kan orang baru. *konon-konon protes 







Inilah housemate aku. (p/s : ini ialah dua minggu lepas. muka i ialah sunburned. sekian)

Tugas kami ialah merancang aktiviti untuk semua guru dan staf. Menyediakan apa yang diminta dan apa-apa lagi lah. Salah satu antaranya ialah menyediakan hadiah hari jadi untuk setiap guru. Kitorang tak tahu nak beli apa. Nak bagi frame macam bosan je sebab dah biasa sangat. Nak bagi towel pastu pergi sulam tulisan selamat hari lahir kat kedai lagiii lah dah biasa. Tak tahu ohh nak beli apa. Lalu kitorang pun merayau lah ke Melaka sana mencari hadiah yang at least bila diorang dapat diorang macam...wow! beli kat mana ni? ha begitu...hehe..









Dan inilah kedainya. Very the jelita tau semua barang-barang dalam tu. Mampu buat i pengsan sebab semuanya cantik sampi rasa tak sampai hati kalau tak beli. Waahhh over tau. hee...










Kitorang shopping hadiah hari jadi dan hadiah hari guru untuk semua guru kat sekolah aku tu. Beratus-ratus jugak lah habis di situ. Maka, kitorang pun dapat lah free gift yang sweet ni. :)









Kay.







Una.






I. :)






Taraa! Inilah hadiah untuk hari jadi setiap guru. Kitorang just tambah ucapan 'Selamat Hari Lahir dari Kelab Guru & Staf SMKG 2011' dengan print out dan liminated sahaja. Tak kuasa ohh nak tulis satu-satu.








Untuk Pengetua haruslah special sikit. Sikit je tak banyak. Kita tambah riben je.
Ha pasni kalau i masuk bilik dia kalau dia tak gantung gift ni siap lah. :p









Penuh lah rumah kitorang dengan hadiah-hadiah ni. Hadiah hari guru i tak ambik gambar lagi. Korang nak tengok tak? Sila komen nak dulu kat entri ni baru i tunjuk kat next entri. hihihi :p



 





Mine.
Mesti cop yang jelita-jelita dulu untuk diri sendiri walaupun hari jadi aku ialah lambat lagi. :p Sekarang dah letak kat dinding, siap sangkut pewangi bilik lagi tau.



Petang tadi dah berjaya beli hadiah untuk dijual kepada student pulak. Hari Guru ialah bulan depan so kena get ready untuk ambik order. Satu je yang tak best bila handle benda-benda macam ni. Nanti aku yang beli, aku yang jual, last-last aku yang dapat. Tak surprise langsung tau bila tiba hari guru nanti. Macam syok sendiri je. huhuhu...








YANG PASTI TUGAS SAYA BUKAN SEMATA-MATA MENGAJAR DI SEKOLAH.
SIAPA KATA KERJA CIKGU SENANG?





I la yang kata tu. dulu k. dulu...




hehehehe :p






2 butterflies concerned.:

Anonymous said...

kadang2 tengok ko keje macam best plak. xsabar nk keje ah. :D

^ Uncle Syaf ^ said...

wooo sronok nye die...banyak aktiviti kamu buat

btw , come join blog uncle http://uncle-syaf.com/

Related Posts with Thumbnails
 
design by suckmylolly.com