Followers

Pages

Thursday, June 16, 2011

surat menyampah buatmu








Ke hadapan bapa budak yang tiada otak,


                    Aku harapkan kau dapat berhentikan anak kau dari sekolah dan kau sekolahkan lah anak kau sendiri. Kau ajar lah dia mengira, membaca, menulis, menembak orang pun kau boleh ajar sekali. Baru senang anak kau nak tembak kau bila dia besar nanti. Baru femes kau kat Malaysia ni bila kau mati dibelasah anak kau sendiri. Tak gitu?


                    Kemain lagi siap acu pistol macam lah anak kau cedera parah kena denda kat sekolah. Manja sangat anak kau tu eh siap tak boleh diusik pulak. Baru kena ketuk sikit je tu belum kena penampar lagi kan? Macam mana nak jadi orang nanti tu. Ish ish ish...Kau tahu tak anak kau kat sekolah perangai pelik-pelik. Siapa yang tahan nak melayan kerenah dia tu? Siapa yang sanggup korbankan duit korbankan masa korbankan tenaga untuk bagi anak kau pandai ha? Mesti kau jawab diri kau kan. Ok fine.



                   Cikgu. Kerja yang kau pandang senang tapi kau tak tahu susahnya kat mana. Kerja yang paling glamour. Selalu kena ancam, selalu kena kecam dengan orang-orang macam kau lah. Kita nak ajar anak kau bagi pandai tapi nak tegur salah, tak tegur salah, nak pukul salah, nak marah salah, bagi kerja rumah banyak salah, bagi kerja sikit salah,semua pun salah. APA PON TAK BOLEYYY!



                    Senang cerita kan bapak budak yang tiada otak, baik kau yang jadi cikgu. Cer kau laksanakan tanggungjawab yang diamanahkan tu dengan cara kau sendiri. Tengok sikit betapa menjadi orang tak anak murid kau tu nanti ok?



I hate u. Ptuihhhhh! Bye.




6 butterflies concerned.:

ada mokhtar said...

bapak yg macam gitu patutnye tak payah antar anak dia pegi sekolah.. ajar je sendiri kan =)

nn said...

ibu bapa dan budak-budak zaman sekarang semakin menjeng tak bertempat.

sk pasir panjang said...

haha jd cikgu kene sabar..klu tanak sabar jd la spt yg berkenaan

sk pasir panjang said...

jadi cikgu kene la saba..klu xsaba haaa jd la spt yg bkenaan

nadia said...

ntah pape bapak budak tu.
ko nak senang, ko amek anak ko balik and ajor sendiri, amcam?

cik helena said...

ok aku suka surat ne...hahahah!

piang punye bapak.

Related Posts with Thumbnails
 
design by suckmylolly.com