Followers

Pages

Sunday, October 11, 2009

ade aku kesah?





Dulu kann.....


Masa aku duduk kat berek, aku ada geng. Geng di sini bermaksud kawan yang di mana dan ke mana juga pasti bersama. Geng ni ada 4 orang ahli. Memang kitorang kawan sejak di tadika  lagi. Zaman selekeh berhingus lagi lah.


So, nak dijadikan cerita..antara kami 4 orang ni, salah seorang nya ialah seperti tiada masuk sangat. Macam jiwa dia ngan jiwa kami lagi 3 orang ni tak berapa nak sebati la...
Dalam diam kami pun berbincang dan berpost mortem lah tentang si seorang ni. Kenapa tak masuk la, kenapa perangai dia tak sama ngan perangai kita la, kenapa dia suka bergaul ngan makcik-makcik la...dan sebagainya. (memang kuat bergosip yuuuu!~)


Yang paling menjadi kes ialah, satu hari ni adik-adik kitorang bergaduh. Ala biasa lah kan budak-budak bergaduh. Tapi si dia ni pulak yang hangin satu badan nak melibatkan diri. Siap sound kitorang...


”Weh, korang tak reti jage adik ke?Adik korang cakap kat adik aku..ayah aku gemok”


Apakah?? Memang childish gila lah. Tak faham aku. Isu tu lah yang menyebabkan geng aku yang 3 orang ni dibahan oleh makcik-makcik berek di situ kononnya kitorang ni suka cari gaduh. Amende lah haiii...


Perkara tersebut berlarutan sampai lah habis zaman persekolahan. Kami yang bertiga ni melanjutkan pelajaran tetapi yang seorang ni bekerja. See? Memang dia suka tak sama ngan kami. Sampailah beberapa tahun berlalu sudah...


Beberapa bulan yang lepas, aku dapat berita dari ibunda yang si dia ni nak bertunang sudaa.


So,berita tersebut pun tersebarlah ke pengetahuan ahli geng yang lain. Malas nak ambik tahu sangat sebab masa tu memang tengah bz gila dengan aktiviti di universiti. Kebetulan minggu si dia ni bertunang ialah hari kelahiran aku dan ada pesta konvo. So, memang harapan tak semanis impian lah kan  aku nak balik Seremban semata-mata nak pergi tengok dia bertunang kan.


Baru-baru ni...
Tiba-tiba si dia ni call aku. Terkejut gak sebab tak pernah-pernah dia call aku. Tah mimpi apa dia cari aku. Tapi sebelum tu aku dah dapat warning dari ahli geng mungkin si dia ni akan call sebab dia ada minta nombor telefon aku dari diorang. Cehh memang musuh gila la siap ada warning-warning untuk bersiap sedia terima panggilan dari dia. Haha...




Aku : Hai,,ko dah kenape tibe-tibe call ni?
Dia : Saje nak tanye kaba..ko bile abes blaja?
Aku : Dah nak abis la ni..sikit lagi..Ko plak bile abis keje? hehehe…
Dia : Haha..mane penah abis la..Ko bile nak bertunang? Aku dah…
Aku :  Nanti la lagi 2 3 tahun..tunggu keje dulu..
Dia : Oooo..ko ikot la same ngan aku..tahun depan kawen.
Aku : Aku lambat lagi..belajar tak abis lagi..ko nak kawen,kawen la.
Dia : Lambat la ko ni..Kot ye pun bertunang la dulu ke..
Aku : Gune duit ko bolehhh???




Bengang gila. Cakap nak lebat je kan. Bangga gila lah kau dapat kawen tahun depan. Orang sibuk nak kejar cita-cita, dia sibuk nak kejar alam rumah tangga. Aku tak kisah pun umur cam kita ni kalau nak kawen, memang molek sangat lah. Tapi kau tak sambung belajar, kerja kat kedai kasut Jaya Jusco boleh la fikir kawen je bagi mak kau cucu banyak-banyak. Hadoii ada jugak orang camni. Tah apa la dalam fikiran dia.


Tak faham la weh..tak fahammm!







8 butterflies concerned.:

faeznaem said...

hahahahaa~~
betol ke dier col???
gile nyee...

yana lyana said...

haha..ye dier col saye...
jenab betol...
kenal ke sape?
hohoho..

faeznaem said...

laaa... bukan c tingkat 2 ke?? haha~

yana lyana said...

yela sape lagi..hehehh..
meluat ai tauuu.

Unknown said...

weh...xtaw pon dea kol...apekes....
pmpn 2 mmg nk kne.....

notso_violet : seindah bunga seri pagi said...

eh farina kt ukm gak kn? mcm ade jumpa die la dlu.

notso_violet : seindah bunga seri pagi said...

sape nih nana? haha tibe2.

yana lyana said...

ehem ehemm ana.
nak join kelab ketupat juge?
hehehe :p

Related Posts with Thumbnails
 
design by suckmylolly.com