Followers

Pages

Monday, May 30, 2011

Selamat Menjadi Puan, rakan motorku - siri pertama




Haaa. Tajuk nak merapu je kan. hehe..
Rakan motorku semasa di universiti dulu ialah Ilyana atau senang aku panggil dia Ili lah ye. Nama pun nak dekat-dekat. Dulu masa nak pergi kelas kitorang selalu bergilir-gilir bawak motor. Minggu ni aku bawak skuter aku, Ili tumpang. Minggu depan pulak Ili bawak motor dia, aku yang tumpang. hehe..begitulah...
So dari situ aku agak rapat sedikit dengan Ili ni. Tak la rapat mana pun tapi kenal juga lah dia tu macam mana orang nya kan. :)





Nak dijadikan cerita, Ili hantar sms mintak alamat aku. Mula lah aku berdebar. Alamak nak kahwin dah ke minah ni....
Memang betul lah dia nak kahwin dah. Dush! terasa macam ada batu besar hinggap di kepalaku. Kenapa semua nak kahwin oii.. Tak hot lah nanti kahwin awal-awal. Kann? PANG sekali meh..hahaha :p









Gambar aku dengan Ili macam tak berapa nak ada je. hehe..So gambar ramai-ramai ni je lah yang ada.
Kemba ada tanya aku nak konvoi sama-sama tak pergi kenduri Ili nanti. Aku macam ok je lah. Ingatkan konvoi lapanploh buah kereta rupanya 5 buah kereta pun tak sampai ok. hee
Yunie awal-awal dah memang tak dapat pergi sebab kakak dia kahwin. Sedih kot :(












Kenduri rumah Ili ialah di Bota Kanan, Perak sanaa. Bercinta jugak lah nak sampai sana kan.











Ehem. Tu kereta baru Kemba. Putih juga sama dengan Zaza i. :)
Kemba tunggu aku dekat R&R Rawang. So bila aku dah sampai sana barulah kitorang bergerak sama-sama. Kemba bawak Ruby dengan Nard sekali.












Jalan nak ke rumah Ili ada bendang-bendang uols. Sejuk mata memandang. :)











Pastu berhenti kat masjid dekat dengan rumah Ili sebab nak tunggu Hana dengan Zhu sampai. Supaya meriah gitu rombongan cik kiah ni. hehe...So bila semua dah sampai, menuju lah semua ke rumah pengantin kita.









Dari tadi berpung pang dalam kereta je. Ni baru turun kereta dan berjumpa. So apa lagi. Jejak kasih lah semua orang kan. Lama tak jumpa katanyaa...










Yang aku peluk engkau. Yang engkau peluk aku. Begitulah...











Ceria je muka semua orang. :)
Oh ya. Yang datang dengan sebuah lagi kereta ialah Zhu, Epo dan Mat Art. Mat Art sorang je wakil jejaka idaman malaya dari kelas aku.












Masa kitorang sampai ni jam dah menunjukkan pukul 1 lebih macam tu la. Pengantin lelaki baru nak berarak masuk rumah pengantin perempuan.











:)











Sebok je semua orang duk sok sek sana sok sek sini. Yelah lama tak jumpa kan. Semua benda lah nak ditanya. hehe..
Sempat bergambar dulu kat banner Ili ni.










Warna tema ialah oren uols. Meletop gitu tau. Nasib baik i tak pakai baju oren. Kalau tak confirm dah feeling pengantin dah..






kekekeke :p












Memang takdo nak makan dulu do. Semua berkejar masuk rumah nak terjah pengantin perempuan.....









To be continue.....




3 butterflies concerned.:

Hanis MY said...

syoknya berkonvoi ke wedding kawan.. mesti byk pics dgn pengantin ni...

Amni said...

bila cuti sekolah je.. ramai giler org kawen... bungkusan hadiah pon bersusun je kat umah... waaa... nak kawen jugak! hahaha...

Anonymous said...

Salam cikgu...

Related Posts with Thumbnails
 
design by suckmylolly.com