Followers

Pages

Friday, January 14, 2011

percutian ke bukit tinggi vol 2








Jom sambung cerita lagi. :)




Untuk sampai ke Bukit Tinggi sana, kita akan jumpa sign board ini. Memang resort tu yang dihighlightkan aku pun tak faham apa motifnya. Kita nak pergi Bukit Tinggi bukannya Berjaya Hills Resort tu. Tapi hari aku pergi tu hotel semua full! Maybe kerana faktor hari krismas juga rasanya. Jadi kalau korang nak bercuti kat sini di masa akan datang nanti, sila booking awal-awal supaya korang tak terkontang-kanting seperti aku dan family ok. hee




Tiket untuk masuk ialah RM 12 seorang. Tu dah kira pakej la tu untuk masuk ke Colmar Tropicale dan Japanese Village.  Rabbit Park tak termasuk sekali ok tapi boleh la tengok-tengok dari luar je. Untuk masuk ke Rabbit Park tu tiket ialah RM 3 sahaja. Ada aktiviti menunggang kuda juga di sana. :)




Mula-mula sampai, kita akan rasa macam masuk ke mall sebab car park dia ala-ala mall gitu. Sampai kat area car park ni kita akan mula merasai air-cond yang fresh! hehe..
Dan untuk turun ke Colmar Tropicale tu, kita menggunakan lif. Wah sungguh canggih..:p




Dah sampai!
Memang feeling hari krismas betul lah hari aku pergi tu sebab banyak pokok krismas.
Aku yang ambik gambar Naim ni sebab tu senget. :p Ya saya memang tidak profesional. hahaha...




Kami pun memulakan pengembaraan..:p




Pagi sangat lagi masa ni. Orang pun belum ramai. Mula-mula ingatkan ooo harini krismas sebab tu orang tak ramai kot. Tapi makin lama hambik ko. Sesak!




Feeling berada di bawah pancuran air...ala-ala hujan gerimis gitu..ewahhh :p




:)




Fotografer kita :)





Kalau boleh kat semua sudut nak ambik gambar sebab semua sudut pun cantik. hehehe...




See?
Sambil duduk pun pemandangan tetap santek kan. hee




Start je masuk pintu gerbang ni, dah mula nampak pengunjung yang ramai. Ooo semua menyorok di dalam yee i ingatkan tiada yang sudi datang time-time cuti umum ni. Baru berniat nak gila kuasa jelajah apa yang ada kat dalam tu dengan feeling hanya keluargaku yang berada di situ..:p




:)




Kat bawah tu ada kolam yang cantik sangat. Tapi kena hold dulu sebab nak masuk dalam. Dah habes jalan kat dalam baru kita turun bawah tengok kolam yang ada swan tu. Tengok dari atas, swan-swan tu nampak jinak je..tak sabar i nak turun jumpa uols tau. :)




Kesayangan saya <3




Hai encik badut! Kenapa wajah awak begitu menakutkan saya?
Saya nak ambik belon pun fikir lapan kali tahu? gggrrrrrr...


To be continue....



4 butterflies concerned.:

Anonymous said...

aah la. encik badut tu menakutkan je. huuu..

4feet8 said...

saya suka gaya yana cerita..bes..okey,nak tunggu vol seterusnya..

yana lyana said...

mira ;

sangatttt..huhuhu

yana lyana said...

nanie ;

hehehe..thanks nanie :)

Related Posts with Thumbnails
 
design by suckmylolly.com