Followers

Pages

Wednesday, June 26, 2013

Vitamin B for beauty beauty beauty! :)



Assalamualaikum


Vitamin B sebenarnya sangat penting untuk badan kita kerana ia menukarkan makanan kepada tenaga. Contohnya, bila kita makan nasi waktu tengah hari kita akan mudah mengantuk kan? Sebabnya matabolisme dalam badan tengah proseskan makanan yang kita makan tadi kepada tenaga sebab tu kita rasa mengantuk. Jadi, bila kita consume B Complex ia dapat menukarkan makanan kepada tenaga dengan cepat dan sebab itu kenapa kita perlu makan B Complex selepas makan bukannya sebelum makan.

Vitamin b ini sebenarnya dapat menjaga sistem penghadaman kita, menyerap nutrient dan menjaga sistem saraf. Vitamin B ini perlu diambil dalam kuantiti yang disarankan dan selengkapnya mengandungi 8 jenis vitamin b untuk mendapatkan kebaikan yang optimum.


Kelebihan B Complex ini?


Vitamin B1 ~ menggalakkan pertumbuhan dan merangsang fungsi otak, membantu kesihatan sistem saraf, mencegah kelesuan, meningkatkan stamina, membantu sistem pencernaan dan metabolisme.
Vitamin B2 ~ memproses asid amino dan lemak. Dan juga mengaktifkan vitamin B6 dan asid folic.
Vitamin B3 ~ Membantu mengurangkan kolesterol dalam darah dan pengaliran kolesterol dalam darah, membantu dalam kesihatan kulit yang baik, membantu sistem pencernaan.
Vitamin B6 ~ merupakan vitamin utama dalam proses asid amino. Mengawal serotonin dalam otak kerana ketidakseimbangan serotonin akan menyebabkan depressi.
Vitamin B12 ~ Mengawal kesihatan sistem saraf dan membantu pembinaan sel darah. 
Pantothenic Acid ~ Membantu mengurangkan stress dan penuaan pramatang.
Folic Acid ~ Bersama - sama vitamin B12, ia membantu fungsi neurotransmitter dan juga aktiviti mengurangkan depressi dalam badan.







B Complex pilihan saya? Sudah pastinya B Complex Shaklee sebab ianya mempunyai 8 jenis vitamin yang lengkap untuk keperluan badan kita :)


Kepentingan B Complex dalam badan kita.


* Membantu untuk mengekalkan tisu otak yang sihat, saraf, kulit, mata, rambut, serta otot.
* Terlibat dalam penghasilan tenaga dan berguna untuk kemurungan dan stress kerana ia antistress.
* Membina rambut yang sihat dan mencegah uban.
* Meredakan senggugut, meredakan kerisauan, keresahan dan masalah penghadaman terutama bagi mereka yang mengambil ubat hormon dan ubat tahan sakit.
* Membantu pembentukan sel darah merah yang sihat dan antibodi, merangsang peredaran darah dalam badan, merawat atau mencegah anemia, sakit kepala, keletihan, dan migrain.







Ehem. Saya juga mengamalkan vitamin 'Beauty' ini :)
Jom order Vitamin B Complex Shaklee dengan saya.

Pm di SINI

atau

 email saya di  shaklee_lyana@yahoo.com  dan jangan lupa minta best price ya! 
Bye.




0 butterflies concerned.:

Related Posts with Thumbnails
 
design by suckmylolly.com