Followers

Pages

Sunday, October 7, 2012

Kursus kahwin dah pergi, kahwin belum lagi



Assalamualaikum.

Bila diingatkan balik kan, rasa rugi sangat sebab tak pergi kursus kahwin masa kat universiti dulu. Padahal dulu kursus kahwin ni selalu sangat dihebohkan untuk student-student. Tapi yelah kan, memang ada niat nak pergi masa tu tapi ada je halangannya sampai tak boleh nak pergi. Dah la masa kat universiti dulu, yuran kursus murah, pastu boleh rilek-rilek pergi dengan kawan-kawan. Lagi satu kan masa tu free je kan takde komitmen sangat. Sekarang bila tak ambik-ambik lagi kursus kahwin mulalah jiwa tak tenteram je. Mendapat pulak pasangan kita dah pergi kursus kahwin dah pun masa kat maktab dulu. Stress terus.


Terus cepat-cepat bagitau Pami yang aku nak join dia sekali kalau dia pergi kursus kahwin. Daripada pergi sorang-sorang, baik aku pergi dengan abang dan bakal kakak ipar aku tu kan? Ada lah jugak tempat mengadu. eh..


Aku pergi kursus pra-perkahwinan di Darul Dedikasi Management, Tasik Jaya, Senawang, Negeri Sembilan.










Memasuki gerbang perkahwinan gitu. Daftar je terus dapat buku ni dan fail.
Kursus ni selama 2 hari. Sabtu dan Ahad. Mula pukul 8 pagi sampai 5 petang. Duduk dalam bilik ala-ala pusat tuisyen dan dengar lah slot-slot yang maha boring tu. *pengsan
Antara tajuk-tajuk yang kita kena dengar ialah akidah, akhlak suami isteri, hubungan keluarga, perkahwinan & prosedur, pengurusan kesihatan, pengurusan masa & kewangan, komunikasi suami isteri, pengurusan tekanan & konflik, perkhidmatan runding cara, dan pembubaran perkahwinan. Haa tak ke berasap kepala ko di situ? hehe..


Setiap slot bukanlah penceramah yang sama. Alhamdulillah.
Dia akan bertukar penceramah. Kalau dapat yang kelakar best lah, dapat yang boring je sampai kita pun rasa nak tersengguk-sengguk, itu nasib badan. Nak taknak kena dengar juga.
 Makan pagi dan lunch disediakan.











Alhamdulillah akhirnya berakhir juga dua hari yang panjang ini dan dapat juga ku genggam segulung sijil kahwin. eh....













Kursus kahwin dah pergi, kahwin belum lagi. hehe.. peace! :D
Kepada yang ingin pergi kursus kahwin dan berada di sekitar Senawang, bolehlah pergi ke Darul Dedikasi Management, Tasik Jaya, Senawang, Negeri Sembilan ni.



Sila hubungi : 06-6791925 atau 012-3539390
Selamat berkahwin. Eh? Kursus kahwin dulu...hee




2 butterflies concerned.:

Noraini Azhari said...

cey cey. nak kawen dah la 2.

ada mokhtar said...

dah ada bau2 la tu.. hehe

Related Posts with Thumbnails
 
design by suckmylolly.com