Followers

Pages

Saturday, October 20, 2012

Guru muda lah sangat



Assalamualaikum.

Perkara yang aku tak suka bila masuk pejabat sekolah ialah dapat surat. Bila ada surat untuk aku maka ada tempat yang perlu aku pergi. 
Minggu lepas, dapat surat kena pergi himpunan guru muda 1 Malaysia kat Pusat Kokurikulum Johor di Johor Bharu sana. Syaratnya di situ, pihak sekolah haruslah cadangkan 2 nama guru yang berumur bawah 40 tahun untuk pergi ke himpunan itu. Dah tetiba nama aku dan Kay yang naik. Seramai-ramai cikgu kat sekolah aku tu MEMANG AKU DENGAN KAY JELAH YANG MUDA!


Kacau betul hujung-hujung minggu aku tau. Langsung tak bahagia.
Serabut nak fikir bila mengenangkan dah la Gemas ke JB tu 'dekat sangat'. Menaiki bus dan kena naik bus pukul 3.45 pagi pulak tu! Memang suka sangat. *jeling









Dalam bas, semua 'guru muda' diberi t-shirt. Pandai ambik hati kennn.
So, kitorang pun bertolak dari Gemas pukul 4.30 pagi dan berhenti solat subuh di rnr Machap. Kat situ, kita solat, breakfast dan tukar baju free.













Guru muda yang suka sangat dapat pergi JB. *tangan di dada mata ke atas
Ikutkan hati nak aje drive dengan kereta sendiri sebab lepas tu nak menyinggah pula ke JPO (Johor Premium Outlets) tak pun Legoland ke. kekeke...
Tapi bila fikirkan balik, tak kuasa lah hai. Baik duduk diam-diam dalam bas tu dan tido. JPO tu pergi di waktu-waktu hati ni pink je. eh...


Sampai JB dalam pukul 9 begitu. Tak buat apa pun uols. Kita sampai dah lambat kan. Orang lain yang memang dari Johor sampai di awal pagi lah kan. Masa kitorang sampai tu, orang lain dah beraktiviti dah. Ada yang main bola jaring, sepak takraw, kayak, wall climbing, karaoke, aerobik dan macam-macam lah. 


Kitorang breakfast, duduk-duduk kejap tetiba orang kat situ suruh berkumpul sebab Y.A.B Tan Sri Dato' Haji Muhyiddin Yassin akan sampai. So, lepas dengar ucapan segala bagai tu, settle sudah. Pastu makan tengah hari. Hujan maha lebat masa tu, maka merempat-rempat lah semua orang. Kesian. Berebut ambik makanan. Patutnya diorang siap-siaplah bungkuskan, takdelah kita nak kena baratur panjang siap risau pulak takde tempat duduk dengan keadaan yang basah-basah macam tu. Sangat kesian.



Pukul 1 lebih semua dah bersurai tapi kitorang sampai Gemas pukul berapa tau? Pukul 6.30 petang ok! Muntah darah dalam bas tahu?




Kesimpulannya, himpunan ini tidak berbaloi bagi aku. Membazir masa dan tenaga sahaja. 





Tolonglah kalau ada program sebegini lagi jangan libatkan saya. Okbye.





0 butterflies concerned.:

Related Posts with Thumbnails
 
design by suckmylolly.com