Followers

Pages

Tuesday, January 19, 2010

madonna vs katy perry


Tersebutlah kisah di alam semesta ini…

Madonna merupakan senior yang telah lama bekerja di sebuah restoran makanan segera iaitu Makdi. Makdi sangat famous dan digemari oleh ramai orang.

Pada suatu hari, Madonna mendapat junior baru bernama Katy Perry. Katy Perry masih muda dan tiada pengalaman bekerja tetapi dia terpaksa bekerja di Makdi itu untuk mendapat pengalaman bekerja.

Madonna berasal dari Pantai Timur Malaysia yang agak kuat semangat kenegeriannya. Oleh kerana Katy Perry bukan berasal dari pantai timur, maka Madonna seperti tidak suka kepada Katy Perry tetapi pada awalnya dia biasa-biasa sahaja melayan Katy Perry,bercakap pun untuk yang penting sahaja nak berborak bergurau senda memang tak dapat jepp.

Tetapi Katy Perry tak heran pon. Lantak kau lah Madonna.

Lama kelamaan, Madonna telah mula menunjukkan kekuasaannya sebagai seorang senior. Macam-macam kerja disuruhnya Katy Perry buat. Katy Perry hanya akur kerana dia sedar dia tiada hak tambahan pula dia adalah junior.

Madonna ada kenderaan tetapi belagak nak mampos macamlah kau pakai kereta kebal padahal pakai beca je. Tetapi beca pun better lah kan dari Katy Perry yang hanya menggunakan kaki sebagai kenderaannya ke Makdi. Betapa belagaknya Madonna itu bila naik beca, lalu sebelah Katy Perry sikit pun tak pelawa naik. Ish ish Madonna memang poyo lagi menjengkelkan.

Pada suatu hari, sedang mereka memasak makanan di Makdi, stok makanan habis. Bila stok habis,maka kena lah order kat pihak atasan. Madonna mula bersuara…

“ Katy Perry, kau pergi lah order stok kat boss. Kalau kau pergi sure cepat gila stok tu dapat”

Katy Perry pergi tanpa banyak dolak dalih.

Hari berikutnya, pelanggan tak ramai datang ke Makdi. Biasalah kan takkan nak ramai je 24 jam. Lalu Madonna memberi arahan…

“Katy Perry,kau jaga lah kaunter tu. Kalau kau jaga confirm ramai orang datang. Yela anak dara jaga memang laju je.”

Katy Perry mula panas. Madonna ni takde keje lain balik-balik provoke macam tu. Macam lah Katy Perry ni gedik lagi mudah dipergunakan kan. Kepala hotak Madonna berjambul!

Tetapi…

Madonna tak kenal lagi siapa Katy Perry. Dia ingatkan Katy Perry ni macam lembu ditambat hidung ikut je semua arahan, akur je semua perlian, angguk je semua ejekan. Dia tak sedar yang Katy Perry ni junior dan takde hak untuk bersuara sebab tu dia senyap je tanpa pernah respon.

Tetapi dalam hati Katy Perry berazam suatu hari nanti untuk pergi berdiri depan muka Madonna yang pendek itu, pandang tepat ke matanya lalu berkata…

 “WEH MADONNA KAU INGAT KAU BAGUS SANGAT MENTANG-MENTANG KAU SENIOR KAU BULI AKU EK AKU NI TUNGGU MASA JE NAK SEMBUR KAU BALIK KALAU KAU PERLI AKU LAGI. DASAR KAMPUNG!”

p/s : cerita ini ada kaitan dengan yang masih hidup. Kita hidup di dunia macam pusingan roda kejap atas kejap bawah. Rezeki kita ada di kemudian hari jika bukan hari ini. Insya-Allah.
Hukum karma menyatakan apa yang kita lakukan pada orang lain akan berbalik semula pada kita suatu hari nanti. Bila anak Madonna besar nanti...haa lu pikir la sendiri. :p


*kenapa perlu ada diskriminasi jantina? saya masih boleh bersabar juga tiada niat untuk membalas sebenarnya. :)

4 butterflies concerned.:

notso_violet : seindah bunga seri pagi said...

pastu katy perry sembur tak kt madonna?

Unknown said...

kecoh jek mad-dun-know (madonna actualy) anything tuh...

faeznaem said...

wahh.. analogi yang sangat menarik.. tabahkan hatimu..

Anonymous said...

dh xde nm lain ke??? hehehehe

Related Posts with Thumbnails
 
design by suckmylolly.com